zondag 21 oktober 2018

Red Flower- armband en oorbellen


Gemaakt en geschreven door Daniella Bakker



Inspiratie doe ik vaak op, door op de website van https://www.kralenstulpje.nl/
heerlijk te struinen wat er wel allemaal niet te koop is.

Heel vaak kwam ik deze prachtige bloemen tegen, maar kon er niet opkomen wat er mee te doen.

Vaak onder het genot van een kopje thee, zorg je ervoor dat je tijdens het nadenken je creatieve kant zo naar boven komt en heb ik een manier gevonden om er wat moois mee te maken!! 

Benodigdheden:     Armband



















Ik ben eerst gaan meten hoelang mijn ketting moet zijn, zodat ik deze 2x om mijn pols kan draaien. Het te veel aan ketting haal je eraf. Vervolgens plaats je meteen de lobster-sluiting.


















Daarna ben ik begonnen met de bloemen. 
De nietstift steek je door het gat van de bloem, knipt ongeveer iets meer dan de helft eraf.

































Met een tang buig je het uiteinde om, haak deze door 1 van de ketting gaten en knijp de gebogen nietstift aan. En zo ga je door totdat al je bloemen eraan zitten. Ik sloeg 3 gaten over per volgende bloem.






































Benodigdheden:   Oorbellen

1 paar Franse oorhaken 16 x 23 x 0,70mm Bloem: 4x4x3mm verzilverd 















Het enige wat je zelf moet doen is het haakje voorzichtig bij buigen zodat de bloem goed klem komt te zitten.


















Heel veel plezier met maken, ik ben in ieder geval heel trots op het einde resultaat!





















Geen opmerkingen:

Een reactie posten