maandag 20 augustus 2018

Hartje

Armband - Hartje
Geschreven en gemaakt door Daniella Bakker

Ik heb gekozen om het slotje als 'eye catcher' te gebruiken, en de kleuren van de kralen rustig te houden. 


Benodigdheden:

20 cm DQ koord van runderleer 1mm dik kleur grijs (4x 80cm) 

DQ metaal eindkapje vierkant (voor 5mm plat leer antiek zilver ca. 7x6x5mm Ø 5.2x2.2mm

20 stuks prachtige cateye kralen 6mm wit/grijs
(2x zakje)

Tibetaans zilveren bedeltje sleutelbos met hart 10 x 20 mm gat 3mm

 Prachtige Tibetaans zilveren hanger hartje 15 x 17 x 4mm

1 rol transparant nylon draad 0,35mm 100 meter per rol 

Prachtige sleutelhanger ring hart 31 x 31 x 3mm

1 x Platinum Lobster sluiting 18mm

100 stuks verzilverde splitringetjes 10mm 

Compleet starterspakket werkmaterialen, zilver
(in dit pakket zitten de Verzilverde metalen kralen 3mm)
  
Gereedschap en Overig:
Tangetjes 
Secondelijm
blanke nagellak
 

Begin:

Koord van runderleer haal je door het hartje en vouw je deze terug, zodat je 2 gelijke lengte koord heb.
Aan de bovenkant van het koord maak je het nylondraadje vast. Ik heb er expres 2 ringetjes erover heen gedaan zodat het knoopje daarvan niet opvalt.
Ik gebruik altijd een klembord,aan de klem zet ik het hartje vast zodat ik goed strak kan rijgen. 

 




 
   












Ik bepaal eerst de volgorde van de kralen, zo weet je precies hoeveel kralen je nodig hebt. 

Dan kan je beginnen met rijgen!

Ik haal altijd het nylondraad 2x door een kraal heen, zodat ik zeker weet dat het goed vast zit. 

Tip: zorg dat je een heel lang overdreven nylon koord afknipt voor het rijgen. Wat mij dus overkwam dat ik op het einde te kort kwam. Nog steeds geen man overboord, maar ga dit maar mooi weg zien te werken.
(2de nylondraad aan de eerste vaste knopen, druppel nagellak op de knoop, en dan het knoopje weg zien te werken in de binnenkant van een kraal)

 



















Bij je laatste kraal met je nylon draad er extra doorheen, zodat je weet dat deze weer goed vast zit. Ook hier plaats ik 2x splitringen zodat het einde van de draad niet zo opvalt. 

En dan komt de secondelijm van pas. Een paar druppels in het eind kapje. 
Koord en draad mogen erin, en dan even wachten.

 


















Met de hand en hulp van je tangetjes, kan je nu de splitringen plaatsen om het eind kapje.

Lobster sluiting  gaat eraan vast...



(wil je de armband langer maken, plaats dan extra splitringen aan het eindkapje en lobster sluiting)








 


...en vervolgens met nieuwe splitringen de bedeltjes.












Hoe doe je de armband om: sluiting gaat door het hartje heen, draai de armband extra om je pols heen.
En kan je de sluiting vast maken aan het hartje!

 



Veel plezier met maken!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten